2014. július 11., péntek

JamieMcGuire: A jóslat

Sziasztok!

Van az a helyzet, amikor elolvasol egy könyvet és hirtelen a szerző összes többi művét akarod, mert úgy érzed, szükséged van még több darabkára az ő világából. Vagy egyszerűen csak olyan jó volt a könyv, amit olvastál tőle, hogy feltétlenül megbízol benne, mint író és magadban azzal az egy jó sztorival egyfajta garanciát biztosítasz, hogy igen, megéri a többi is. Jamie McGuire nekem pont ilyen író volt, de hogy bevált-e ez a garancia? Majd meglátjátok.

Cím: A jóslat
Eredeti cím: Requiem
Írta: Jamie McGuire
Fordította: Szűr- Szabó Katalin
Sorozat: Sötétség és Fény angyalai (Dream válogatás)
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 315
Eredeti borító?: nem
Folytatás?: lesz

Amit tudni érdemes

Eredetileg ez volt Jamie McGuire első sorozata, de a várt sikert kétségtelenül Travis és Abby története (Gyönyörű sorscsapás) hozta meg számára, így nem is meglepő, hogy nálunk, Magyarországon ezzel a sorozattal mutatkozott be, és a kiadó csak ezek után mert megpróbálkozni Az őrzővel.
 Statisztika? Nem mondok konkrétumokat. A Gyönyörű-, a Veszedelmes sorscsapást és a Gyönyörű esküvőt szinte mindenki imádja, Az őrzővel és A jóslattal kapcsolatban viszont erősen megoszlanak a vélemények.A legtöbb olvasó szerint átlagos, de persze valaki (köztük például az egyik barátnőm) imádja. És persze akadnak utálók is, de hol nem? A lényeg, hogy ettől függetlenül Jamie McGuire még mindig napjaink egyik legnépszerűbb írója, és megérdemelten.

A könyv

Nina
Nina apjának halála után rengeteg minden megváltozott az életében, de a legrosszabb dolog az, hogy minden este szörnyű rémálmok gyötrik arról a bizonyos estéről. A helyzetet csak fokozza, hogy összeköttetésük révén Jared is mindent átél a szerelmével együtt, de hiába próbál segíteni rajta, semmit sem tud tenni.
De Nina nem is szeretné, hogy ezzel foglalkozzon, hiszen van elég gondja a Könyv folyamatos keresésével és ide-oda lopkodásával, nem mellesleg napközben ő is éppen eléggé elfoglalt az apjától örökölt vállalat vezetésével. Igen, egyszerre gyakornok és gyakorlatilag vezeti is a céget.
Jarednek többször is el kell mennie, és mivel nem akarja egyedül hagyni Ninát, minden alkalommal elküldi hozzá az öccsét, hogy vigyázzon rá. Ekkor jön a váratlan fordulat: az első éjszaka, amikor Jared távol van a lánynak nincsenek rémálmai. Aztán a másodikon sem.
Amikor erről a fiú tudomást szerez, természetesen nem hajlandó többet Ninával aludni. Persze ez szigorúan csak az alvásra vonatkozik. ;)
A rémálmok okozta gond megszűnésével azonban természetesen nem tűnt el az összes problémájuk. Még mindig szükségük van a Könyvre, alig hallanak Ryan felől, aki beállt katonának, és csakis abban bízhatnak, hogy Claire elégé vigyáz rá. Emellett Ninának még a céges gondokat és konfliktusokat is meg kell oldania valahogy...

Véleményem

Már az első részről is szerettem volna írni, többször nekiálltam, de aztán valahogy soha nem lett belőle semmi. Nagy izgalommal kezdtem neki a sorozatnak, hiszen szó szerint odavoltam a Gyönyörű sorscsapásért, de aztán a lelkesedés egyre inkább alábbhagyott...
Bevallom, kicsit már talán az angyalokból is elegem van. Talán a Csitt,csittnél mondták, hogy az angyalok az új vámpírok... Hát, teljesen igazuk volt. Született néhány nagyon-nagyon jó angyalos könyv, de aztán a többi már csak folyik a csapból. Igazából én még a Fallent is nagyon szerettem, de aztán a Csitt, csitt, a Lázadó, Az őrző és a sorolhatnám még hány szárnyas és szárnyatlan bukott és "bukatlan" lények százait felvonultató könyv után már semmi egyedit nem érzékeltem. Mintha csak próbálnának újra és újra meglovagolni valamit, amit valakinek egyszer bejött. 
Nem mondom, hogy ez egy olyan rossz sorozat, hogy nekiállni sem érdemes. Mondtam, hogy például a barátnőm imádja, és sokan vannak még így vele, de az én véleményem az, hogy az írónő egy másik stílusban találta meg önmagát, ez nem az ő asztala. Olvasható könyv, de számomra egyáltalán nem emlékezetes vagy meghatározó, senkinek sem fogom ugrálva és visítva a kezébe nyomni.
A "szerelmes" részek szépek és jól, alaposan megírtak voltak, de a többi nekem néhol vontatott, néhol kicsit furcsa volt, és valahogy a végére nem állt össze. Hangsúlyozom, előfordulhat, hogy csak én álltam rosszul a könyvhöz és olyan magas elvárásokkal fogtam hozzá, hogy azt a lécet már nem tudta megugrani. A pontszámom pedig:

5/3.5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése