2014. december 30., kedd

Best of avagy leg-ek 2014-ben book TAG

Sziasztok!

Én is kitöltöttem @Bélabá év végi könyves kérdőívét (az ő posztját itt olvashatjátok). Esküszöm, én megpróbáltam mindenhova egy könyvet írni, de hát... na, mission impossible, és kész! :)
A válaszaim kizárólag az én véleményemet tükrözik, nyugodtan írjátok meg kommentben a saját véleményeteket, sőt, annak is örülök, hogyha ti is válaszoltok a kérdésekre valamilyen formában! :)

1) A 2014-es év legjobban tetsző könyve
Komolyan mondom mini selejtezőt szerveztem otthon... Készítettem egy  polcot, onnan próbáltam választani, de végül nagyon nehezen tudtam háromra is szűkíteni. Tehát ők tetszettek idén a legjobban (az értékelésük kivétel nélkül csillagos ötös) :
5/5***
Idén nagyon felkapták, hatalmas volt a film sikere is, ezért fogtam bele én is. Aztán beleszerettem. :)

5/5***
Végre egy könyv, ami nem csöpög a rózsaszín vattacukorfelhőtől. Akciódús, stílusos, de a nagy részében még női szereplő sincs, de annyira jó, hogy ez fel sem tűnik! És lány létemre odavoltam a könyvért.



5/5***
Messze a legjobb rész a sorozatban, számomra még Jen munkái közül is kiemelkedik, pedig azt már megszokhattuk, hogy ő nem igazán tud rosszat írni (fantasy témában pedig pláne nem).

2) A 2014-es olvasások közül citromdíjas avagy a neked legkevésbé tetsző könyv
Ilyenből is akadt jó néhány, de végül két olyat választottam, aminek az elolvasása konkrétan fájdalmas volt. Nem egyszerűen rosszak hanem unalmasak voltak, hanem annyira silányak, hogy az már vicces volt.
5/3.5
Egy csaj, kismillió pasi, mint egy béna latin-amerikai sorozatban.És még csak nem is jó pasik, olyan kis átlagosak. Nem tudsz meg különösebben róluk semmit, mindenki oda van Pauláért, tele van erőltetett véletlenekkel, és magában az egész valahogy gáz. És a második részben még az egész tovább bonyolódik, nem akarom tudni, mi történik a harmadikban.
5/3 (úristen, hogy lehettem ilyen jószívű???) 
Stílus nulla, a fogalmazásmód gyatra, a cselekményerőltetett, a szereplők kit tudnának kergetni a világból (pláne Estella)- jószívűen pontoztam anno! :D Esküszöm, olyan érzésem volt a könyv olvasása közben, mintha leültem volna a nagymamámmal a tévé elé valami délutáni szappanoperát nézni. Iszonyatosan primitív.


3) A legvidámabb történet
Én inkább a drámaibb, nehezebben emészthető könyveket szeretem, ha már szélsőségekről van szó, úgyhogy egyszerűen azt a két történetet választottam ki, amiken a legtöbbet nevettem.
5/5***
Valószínűleg ezen sokan meglepődtök, nem ide kellett volna betennem, de én ezt a könyvet mindig úgy írom le, hogy "az első felén nevetsz, a másodikat végigbőgöd". És ha egy fél könyvön keresztül nevetsz, az szerintem már viccesnek mondható. :)
5/5*
 Szellemes, vicces történet, aminek ugyanúgy van egy nagyon is komoly mondanivalója, de mégis ez a 200 oldal nevettetett meg talán leginkább idén. (folyt. köv., mert őt még egy másik pontban is megemlítem).

4) A legszomorúbb sztori
Szegény Csillagainkban a hibát már nem rakom be ide is, és bár John Green is sűrűn könnyeket csalt a szemembe, ide most csak egy könyvet választok:
5/5***
Az egész könyv szomorú, és ha igazán átéled, akkor nagyon nehezen emészthető annak ellenére, hogy az ifjúsági kategóriába sorolják. Ettől függetlenül, vagy emellett viszont egy szerethető, romantikus történet szimpatikus szereplőkkel, valósághű cselekménnyel- és talán pont ez utóbbi az, ami miatt annyira megrendítő.


5) A legfelkavaróbb könyv

Itt kicsit bajban vagyok, ugyanis engem az kavar fel, ami szomorú. Viszont volt egy olyan olvasmányom az évben, amit itt még nem akartam ellőni, de legyen, beáldozom, mindjárt meg is mondom, miért:
5/5*
A regeteg fordulat miatt konkrétan érzelmi roncs lettem, mire becsuktam a könyvet. A vége meg... OMG. Mást nem tudok mondani.Egyrészt fantasztikusan jó stílusa van az írónak (ahogy azt már megszokhattuk), viszont kicsit más, mint a többi könyve. Ugyanúgy egy elmebeteg sztori, de nem annyira rémisztő, egyszerűen csak megdöbbentő. A cselekmény néha már-már az irrealitás határárán mozog, pedig (ha nem nézzük a szellemeket), minden paranormális jelenséget nélkülöz. Nem is értem, miért kellett beletenni a szellemeket, teljesen feleslegesek voltak, nagy szerep sem jutott nekik...

6) A legdizájnosabb borító
Húha... Na ide több polcnyi könyvet tudnék pakolni, de megpróbáltam néhányat kiválasztani a sok közül:
 5/4.5
Egyszerűen gyönyörű, ahogy a többi rész borítója is. Nem lehet rendesen olvasni a  könyvet, mert folyton becsukod, és gyönyörködsz benne.
5/5
A folyó fagyi az aszfalton, ahogy kiadja a két arcot... Egyrészt nagyon ötletes kompozíció, másrészt végre egy olyan borító, ami tényleg illik a történethez, és kifejezi azt. (Hadd ne mondjak ellenpéldákat).

5/5***
Na jó, igen, egyrészt az a kockahas... :D De másrészt az egésznek ugyanúgy megvan az az apokalipszis-hangulata, mint az utolsó két könyvnek. (De azért még mindig a kockahas a fő érvem!)


5/5***
Gyönyörű, ahogy a történet is. Habos-babos, hercegnős, de a háttér azért sejteti, hogy a palotában sem minden fenékig tejfel (legalábbis én így értelmezem). Olyan jégkirálynős az egész, nekem nagyon tetszik.


7) A legrondább borítójú könyv
Jajj. Na nem baj, megkapja:
5/3.5
Egyszeri olvasásnak egyébként elment a könyv, de a borító... Mi a fene akar ez lenni?! Angyalokról szól a könyv, az isten szerelmére, nem műszárnyakat viselő aztsemtudomminekmondjam- lányról! Úgy ahogy van, szerintem ronda az egész.


8) A legkellemesebb meglepetés (Nem feltétlenül a legjobban tetsző könyv)
Ért pár meglepetés, de a legemlékezetesebbet talán Darren Shan okozta:
Még egyszer az Árnyak asszonya. 999 Ft-ért vettem a Libri akciójában még 2013-ban (egyébként most is megvehetitek ennyiért a webáruházukban), hónapokig halogattam is az olvasását, mert egyszerűen nem érdekelt. Aztán elkezdtem, és tényleg nem tudtam letenni. És ezt most az egyszer szó szerint értsétek, tényleg pár óra alatt felfaltam a könyvet. Más volt, mint amit Darren Shantól megszoktam, de nagyon tetszett.


Először is jó szilveszteri bulizást, majd egy nagyon boldog, sikerekben és könyvekben gazdag 2015-ös évet kívánok minden olvasómnak! :) 
Ezt az évet pedig nagyon köszönöm nektek! <3


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése