2015. január 3., szombat

Jennifer L. Armentrout: Opposition

Sziasztok!

Szerintem nem mondok nagyot azzal, hogy most sikerült elővennem 2015 egyik leginkább várt könyvét. Magyarul ugyanis még nem jelent meg a Luxen sorozat zárókötete, de nem kell nagy tehetség hozzá, hogy megjósoljuk, hogy ez lesz az egyik legolvasottabb könyv idén a Könyvmolyképzőnél. Igen, ezt a kijelentést még úgy is be merem vállalni, hogy még csaj január 3-a van.
Mint látjátok, én nem bírtam várni a magyar megjelenésig, és nekiugrottam az Opposition-nek angolul, de ettől függetlenül persze nagyon várom, hogy magyarul is olvashassam. :)




Írta: Jennifer L. Armentrout
Nyelv: ANGOL
Kiadó: Entangled
Kiadás éve: 2014
Sorozat: Lux (#5)
Folytatás?: nincs, utolsó kötet
Magyar megjelenés: 2015



 

A történet dióhéjban

 !!!ORIGIN SPOILEREK!!! 

  Az előző rész végén "ET hazatelefonált", újabb Luxenek érkeztek a bolygóra- csakhogy ezúttal nem
éppen békés szándékkal. Ez egyet jelent azzal, hogy Daemonéknek nem csak az arumokkal, hanem a saját fajtájukkal is meg kell küzdeniük, ahhoz pedig közel sincsenek elegen, annak ellenére sem, hogy Originek is vannak velük.
  Beth terhessége sem könnyíti meg a helyzetet, ráadásul a Luxenek hadserege maga mellé állít valakit Katy-ék csapatából is. Archer és Lux továbbra is minden tudásukkal segítenek nekik, de még ez sem bizonyul elégnek...

 Véleményem

Katy
  Ha nem nézem az előző két könyvet, és nincsenek elvárásaim, akkor azt mondom, hogy ez egy nagyon jó történet volt kedvelhető karakterekkel, tele humorral. Ha viszont figyelembe veszem az előzményeket? Akkor az Origin olyan magasra tette azt a bizonyos lécet, hogy azt egyrészt lehetetlen überelni, másrészt az Opposition még a közelben sem járt annak a magasságnak, ami miatt egy picit csalódott is vagyok. De csak egy nagyon picit.
  Nem is tudom, mit vártam az előző rész függővége után. Nyilván egy folytatást és lezárást, azt pedig meg is kaptam, szóval végső soron nincs okom panaszkodni. Izgalomban sem volt hiány, az apokalipszis- hangulatot pedig tényleg lehengerlően jelenítette meg az írónő. Végig érezni lehetett a feszültséget, hogy most már tényleg egy mindent eldöntő csata fog következni, nem csak a szokásos kis csetepaté egy-egy kisebb csapatnyi arummal. Néha még az áram is elment, csak hogy megbizonyosodhassunk róla: tényleg közeledik a világ vége. Mindenhol, mindenki számára. Annak is, akinek semmi köze a földönkívüliekhez.
  
 
Daemon
Szereplők terén itt is volt egy kis biztonsági játék, az írónő próbált mindenkit szerepeltetni, de más sorozatokkal ellentétben ez most egyáltalán nem volt zavaró, sőt, teljesen ésszerűnek tűnt. Nem éreztem az egyre tipikusabb "zárjuk-le-mindenkinek-a-történetét-úgy-hogy-az-mindenkinek-jó-legyen"- erőltetettséget, és ez azért sokat dobott a minőségen. Szerintem sok sorozat végét rontották már el így, örülök, hogy a Luxennél nem így történt.
  A szereplőkről beszélnék bővebben is, kezdjük Daemonnel. Jennifer L. Armentrout szerintem négy könyvön keresztül minden szarkazmusát rajta élte ki, mi pedig ezt készséggel tűrtük, és nagyon örültünk neki. Mentségére legyen mondva, hogy most már sokat fejlődött, és - ahogy azt Katy is többször megjegyezte- ha a helyzet megkívánta, képes volt összehozni néhány (jó, nagyon-nagyon néhány) értelmes, szarkazmust teljes mértékben nélkülöző mondatot is. Oké, természetesen ezeket később alaposan bepótolta, de azért legyünk büszkék rá! :D Egyébként pedig még mindig ő a történet szíve és lelke, (az előbbi esetek kivételével) mindig van egy ütős beszólása, mindig tudja oldani a hangulatot. Vagy éppen fokozni.
  Katyről nem írnék most sokat, szerintem továbbra is egy tipikus (és ideális) főhősnő, aki tökéletesen alkalmas arra, hogy a szemszögéből megismerjük az eseményeket, de egyébként semmi különleges nincsen a személyiségében. Éppen ezért érezhető nagyon, hogy éppen Daemon vagy ő az elbeszélő, mert bár Katynek is vannak érdekes káromkodásai, Daemon vehemenciája egyszerűen utánozhatatlan, ezért pedig, hogy ennyire érzékeltetni tudja a különbségeket, hatalmas piros pontot érdemel az írónő, hiszen nem minden szerző tud azonosulni még a saját szereplőivel sem, neki pedig teljes mértékben sikerült.
   Archer, mindenki új kedvence engem nem igazán vett le a lábamról. Megkedveltem, nagyon sok megmozdulásának örültem, és sokszor meg is mosolyogtatott, de számomra nem lett annyira jelentős szereplő, bár az kétségtelen, hogy Dee mellé be kellett hozni valakit a sorozatba, szóval ebből a szempontból nagyon örültem neki.
  Amikor annak idején Dawson visszajött, valamiért azt hittem, hogy több szerepet fog majd kapni, de ehelyett inkább csak a múltban volt jelentőségük Beth-szel. Ez se nem negatívum, se nem pozitívum, egyszerűen csak másra számítottam. Azért kíváncsi lennék, hogy a babán kívül mi történt még velük.

  A mitikus háttér még tovább bonyolódott, többször is vissza kellett lapoznom, hogy biztosan jól olvastam-e, de a legtöbb esetben kiderült, hogy nem az angolommal van baj, hanem egyszerűen csak sorra jönnek az újabb "felfedezések". Kicsit úgy éreztem, hogy több volt a tudományos rész, mint az akció. Persze ha fantasyról van szó, akkor a tudomány sem kifejezetten unalmas, de el tudtam volna viselni egy kicsivel több pörgést.
  A fentiek után sokáig győzködtem magam, de végül csak kerekítve kapja meg az 5 pontot:

5/4.5 
  Jó volt, tetszett, és biztos  vagyok benne, hogy a legtöbben imádni fogjátok, mert végül is én is nagyon szerettem, de azért valamivel többet vártam. 
  Ettől függetlenül tartom magam ahhoz, hogy jelenleg ez az egyik legjobb YA- sorozat a polcokon, és Jennifer L. Armentrout nem tud rosszat írni. Rossz fantasy-t legalábbis semmiképp.

Extra: Zenelista

Szokás szerint kicsit szubjektív lesz, de nyugodtan javasolhattok ti is zenéket, és frissítem a listát! :)

Adam Lambert - For your entertainment
Ez most sem maradhat. A szövege annyira Daemon! :D

Adam Lambert- Time for Miracles
Csak mert világvége.

Imagine Dragons- Radioactive

The Srcipt- Superheroes

Ariana Grande- Break Free
Annyira nem szeretem ezt a számot, de szerintem kifejezetten illik bizonyos jelenetekhez. :)

Maroon 5- Animals
De csak ha nem úgy értelmezzük, ahogyan a klip.


19 megjegyzés:

  1. Már alig várom hogy kiadják .. Bármilyen furán is hangzik de remélem hasonlitani fog a boritó a többihez (nálam számit h hogy néz ki egy könyv boritoja), mert már az origin is kicsit kilogott a sorból

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy hangzik furán, én is reménykedem benne, hogy valamit kezdenek vele. :) Az Origin borítója nálam még nagyjából oké, mert a képen kívül a stílus azért megmaradt, de hogy az utolsó könyvet miért kellett az új angol kiadásokhoz igazítani... :) Reméljük, hogy a Könyvmolyképző tud ezzel kezdeni valamit! :)

      Törlés
  2. Sziasztok! Akkor én sem vagyok egyedül aki egy kicsit izgul, hogy ne az új kiadás alapján legyen a borító. Van annyi közös képe Sztellának és Pepénk, hogy a Könyvmolyképző összedobhat egy ütős borítót ami bele illik a sorba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem valamivel biztosan megpróbálkoznak majd, máskülönben amint felteszik a webshopba, jönnének sorra a petíciók és a reklamációk. :D ;) Bár sajnos ez pénzkérdés is, a képet meg kell venni, de mivel az egyik legsikeresebb sorozatukról van szó, szerintem nem elképzelhetetlen, hogy csinálnak egy új borítót, majd meglátjuk. :)

      Törlés
  3. Sziasztok!
    Én az összes könyvet végigolvastam - nem is egyszer - és azon gondolkodtam, hogy lehet-e Katy és Daemnon számára boldog befejezés? Együtt maradnak-e a sorozat végén? Nem választja-e el őket végleg egymástól a luxeneknek az arumokkal vívott háború, vagy a saját csatájuk a luxenekkel? Ha megint egy olyan sorozatot olvastam végig, aminek dráma a vége....És hát: mikor jelenik meg a befejező kötet? Tud valaki valamit?
    Mamzyka6846

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is, spoilerezni nyilván nem fogok. :) Nem tudom, melyik sorozat(ok)ról beszélsz, de tudod, " néha magáért a történetért, nem a befejezésért olvassuk a könyveket". :)
      A megjelenésről még nincs hír, de nem hiszem, hogy sokáig húznák, el tudom képzelni, hogy a Könyvfesztiválra már érkezik is, de ha nem, akkor szerintem a Könyvhétre már nagy eséllyel. :)

      Törlés
  4. Szia
    Annyira kíváncsi vagyok, hogy zárul a történet és milyen események vannak ebbe a résszbe :D esetleg e-mailbe nem írnád le, hogy mi történik az utolsó részben? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! írd le a mail címed, vagy írj a fb-oldalon privát üzenetet. :) (ha esetleg nem tudod, melyik az, akkor az 'Elérhetőségek' menüpontban megtalálod a linket).
      Írj konkrét kérdéseket is :)

      Törlés
    2. Szia
      itt lesz az e-mail címem: vikimarko@freemail.hu
      Őszintén minden érdekel, amit csak el tudsz mondani. Pár kérdés, ami mindenképp érdekel: Dee meg Archer között mi lesz? Nah meg Beth gyerekével? És főleg Daemon meg Kat sorsa. :D

      Törlés
  5. Jajj, szia! Nekem is légyszi-légyszi! Itt az e-mail címem: csenge1112@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Szia :) nekem is kéne, mert nem tudom kivárni április végét vagy még tovább. El tudnád nekem is küldeni? Előre is köszönöm.
    U.I.: sz.gyopi.0225@gmail.com

    VálaszTörlés
  7. Szia :) nekem is eltudnád küldeni nagyon kíváncsi vagyok rá h. mi történik ebbe a részbe
    e-mail címem : moher.f97@freemail.hu

    VálaszTörlés
  8. Hali én is olvasom az Obsidian-t és nagyon fergeteges:D elvileg lesz film iis :D De nagyon nem jó szereplőkkel :( Nem tom észrevettétek-e már de nem mindegyik könyvön az első fiú áll :(

    VálaszTörlés
  9. Szia! Légyszi nekem is küldd el,hogy mi lesz Kat és Daemon sorsa!! Köszi! chajee@tvn.hu

    VálaszTörlés
  10. sziaa nekem is légyszi küld el!! :) viola11@citromail.hu

    VálaszTörlés
  11. Ha velaki nekem írt emailt akkor légyszi tegye meg mégegyszer mert véletlenül kitöröltem... ☺️

    VálaszTörlés
  12. Szia! Engem is nagyon érdekel a történet. El tudnád nekem is küldeni? ladaandi99@gmail.com
    Köszönöm,
    L. Andi :)

    VálaszTörlés
  13. Valaki nem tudná elkuldeni az Opposition-t pdfben?Sehol sem találom :c

    VálaszTörlés