2017. január 15., vasárnap

MONDOK: 5 sírós könyvet!

Sziasztok!


Ezennel új rovatot indítok a blogon! A MONDOK! bejegyzéseiben általában "mondok" majd 5-10 könyvet, ami egy adott témához kapcsolódik, de lesznek más jellegű posztok is. Elsőként a kortárs (ifjúsági) irodalom legalapvetőbb sírós könyvei közül gyűjtöttem össze ötöt. Egytől-egyig imádtam őket, úgyhogy felfoghatjátok úgy is, mint egy tematikus könyvajánlót. :)

1. Nicholas Sparks: Az utolsó dal


Igazából bármelyik Sparks- könyv beleillene a listába, de igyekeztem kiválasztani a (szerintem) legjobbat. Az utolsó dal és a Menedék között vacilláltam, de végül az előbbi nyerte meg a versenyt. Minden van benne, ami kellhet: gallyra ment házasság, betegség, lázadó kamasz, szerelmi gyötrődés. Sparks alapvetően hajlamos a klisék áldozatául esni, és több könyve is már-már a tucat kategóriába esik, de ez a regény zseniális. Ha csak egy könyvet is olvastok a szerzőtől, akkor ez legyen az!
Az utolsó 100 oldalt egyébként végigbőgtem. Nem sírtam, bőgtem.

A könyv Molyon jelenleg 94%-on áll, és az értékelések alapján az 58. legjobb romantikus könyv.

2. Gayle Forman: Ha maradnék

Szintén a zokogós kategória. A legjobban az tetszett, hogy nem egyszerűen meghatott, hanem nagyon mélyen el is gondolkodtatott. 
Ez a könyv megmutatja, hogy a boldogság iszonyatosan törékeny. Elég egy rossz mozdulat, elég rosszkor lenni rossz helyen, és mindenedet elveszítheted. De mindenedet. Kérdés, hogy ilyenkor fel lehet- e állni? Ha fel is lehet, érdemes-e egyáltalán?

A könyv jelenleg 89%-on áll a Molyon. A 2014-es értékelésemet itt olvashatjátok a regényről.

3. John Green: Csillagainkban a hiba

Mint mondtam, ismert és népszerű regényeket sorolok fel, de azt hiszem, ez az a regény (és film), amit tényleg mindenki ismer. Éppen ezért nem is részletezném a történetet vagy a tanulságát. Legyen elég annyi, hogy a történet nem hiába lett ilyen híres, és ha valami fatális véletlen folytán még nem olvastad, mindenképpen tegyél egy próbát! :)

A könyv jelenleg 90%-on áll Molyon. Anno egy egész hetet szenteltem neki a blogon, itt olvashatjátok a hozzá kapcsolódó bejegyzéseket.


4. Jenny Downham: Amíg élek

Így talán sokatoknak nem cseng túl ismerősen a cím, de ha azt mondom, hogy a könyv alapján Most jó címmel filmet is forgattak,  valószínűleg tudjátok, miről van szó.
A történet igazából nagyon hasonlít a Csillagainkban a hibáéhoz: a lényeg annyi, hogy egy rákos lány szerelmes lesz. Ennek ellenére nem tartom klisésnek egyik könyvet sem, ha sírni szeretnétek, az Amíg élek is egy alapdarab.
Azt hozzátenném, hogy csak angolul olvastam, így a magyar verzióról nem tudok nyilatkozni, de nem hinném, hogy elveszett a varázsa fordítás közben.

A könyv  jelenleg 87%-on áll a Molyon.


5. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Azt sem hiszem, hogy erről a könyvről most hallotok először, de hogy magamat ismételjem: ez a regény is méltán ilyen sikeres. 
A Mielőtt megismertelek egy emberi sors tragédiája. Valaki, akinek látszólag mindene megvolt, egyik pillanatról a másikra nyomorúságos életre kényszerül. Ilyenkor derül ki, hogy nem minden a pénz és a csinos barátnő... A regény az én szememben az emberi méltóság és a szerelem harca. Rengeteg érték van az életben, de van, hogy választani kell közülük, Will pedig csak akkor lehet szerelmes, ha cserébe hajlandó megalázó életet élni.

A könyv 95%-on áll Molyon, és jelenleg a 6. legjobb romantikus, és a 20. legjobb kortárs könyv az értékelések alapján. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése